14/12/2025
Αρχείο | Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017 - 09:30

Χρυσά παγκόσμια μετάλλια με δύο όψεις!

Mε πάθος και χωρίς φόβο μετρ και στο Στίβο ο Φαίδωνας Κωνσταντουδάκης * Από το Α ως το Ω διαβάστε για το 16ο Πρωτάθλημα του Λονδίνου, μεγεθύνοντας σε μεγάλες αλήθειες, όσα δεν χωράνε στη μικρή οθόνη της ΕΡΤ! * Καμία εξαίρεση και χάρη για την πρωταθλήτρια «Κυρία του 4.91»!

Η παγκόσμια Κατερίνα το «σωσίβιο»!

ΑΥΤΟΝΗΤΟ, ότι όλη η θεματογραφία του σημερινού «Α-Ω» είναι επιβεβλημένο να έχει για βελόνα στην πυξίδα της την ανάδειξη της Κατερίνας Στεφανίδη σε παγκόσμια πρωταθλήτρια στο επί κοντώ, με άλμα στα 4.91 (που είναι και πανελλήνιο ρεκόρ) * Και μαζί όλο το 24γραμμο να είναι στιβικό, λόγω της απόλυτης αγωνιστικής επικαιρότητας! **Πράγματι, χάρη στην αθλήτρια της Φιλοθέης, που αξιοποίησε το ταλέντο, τις γνώσεις, την επιθυμία, τα όνειρα της μετακομίζοντας στην Αμερική, ο ελληνικός στίβος έσωσε την παρτίδα στο Λονδίνο ** Η σαγηνευτική και ως προσωπικότητα, γηγενής, απόλυτα αυθεντική, Ελληνιδοπούλα, θα αποτελέσει «το σωσίβιο», με το οποίο θα αποτραπεί «το βούλιαγμα» της πολυμελέστατης (όσο ποτέ άλλοτε) αποστολής στα θολά νερά του «σιωπηλού» Τάμεση… Αυτά αποτελούν τη μία πλευρά του χρυσού μεταλλίου. Δυστυχώς υπάρχει κι άλλη.

Δεν μας το επέτρεψε!

ΒΟΥΛΑ Πατουλίδου στις 6 Αυγούστου 1992, χρυσή Ολυμπιονίκης στη Βαρκελώνη. Δακρύσαμε, κατά την κούρσα των 100 μέτρων με εμπόδια, ενώ παρακολουθούσαμε την τηλεοπτική μετάδοση. Ήμασταν στην Σαρωνίδα, σε ολιγοήμερες διακοπές. Η Βούλα επαναλάβανε το «Για την Ελλάδα ρε γαμώτο» και η συσκευή της τηλεόρασης… δεν άντεξε τελικά στους «κραδασμούς! Ντυθήκαμε όπως-όπως και φύγαμε για το κέντρο της Αθήνας, στην Φειδίου, όπου τα γραφεία της «Απογευματινής», στης οποίας το αθλητικό τμήμα είχαμε την ευθύνη (=αφήνουμε τα περί την «διεύθυνση», αυτά δεν ανήκουν στον χαρακτήρα μας…) ** ΚΑΙ χθες είχε 6 Αυγούστου. Πάλι μια Ελληνίδα αναδείχθηκε πρώτη. Αλλά… δεν δακρύσαμε, γιατί δεν μας το επέτρεψε η τηλεοπτική μετάδοση! ΔΥΣΤΥΧΩΣ και ΤΡΑΓΙΚΩΣ!

Δεν προβλήθηκε ζωντανά

fk-7817-aΓΙΑ γέλια και για κλάματα αυτά, που ζήσαμε χθες βράδυ, εξ αιτίας της τηλεόρασης! Όπως: ο Νίκος Τσώνης «πρόδωσε», με κραυγή του, ότι η Στεφανίδη υπερπήδησε το «4.91», αλλά δεν έδωσε συνέχεια, γιατί εκείνες τις στιγμές η βρετανική τηλεοπτική παραγωγή προτίμησε τη ζωντανή μετάδοση άλλων αγωνισμάτων! Και όχι την πετυχημένη προσπάθεια της Ελληνίδας και την αποτυχημένη της Αμερικανίδας, οπότε κρίθηκε το αποτέλεσμα ** Όταν προβλήθηκαν αυτά τα δύο άλματα ήταν σε βίντεο! Με το «κουστούμι» να γράφει στην ούγια: «ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ»!

Το άγριο στήσιμο!

ΔΕΝ περιγράφεται η φαρσοκωμωδία, που παίχτηκε, όταν η ΕΡΤ στήθηκε άγρια από την πρωταθλήτρια, για να δώσει τις δηλώσεις, που περίμενε το «δύστυχο» δημοσιογραφικό δίδυμο και κυρίως ο Δημήτρης Χατζηγεωργίου * Ο επιφορτισμένος, για να πάρει την συνέντευξη, από «πάσα» του Νίκου Τσώνη, έβγαινε στην οθόνη, όμως ολομόναχος! «Εδώ η Κατερίνα-εκεί η Κατερίνα-πού είναι η Κατερίνα;» ! Πουθενά, άφαντη. Για την ακρίβεια σε όλα τα άλλα κανάλια, εκτός από το δικό μας (…για την Ελλάδα, ρε γαμώτο!), όπως είχε καθήκον, έστω αμέσως μετά το ΒΒC, λόγω της διοργανώτριας χώρας! * Και τότε,αν ακούγατε το τι σκαρφιζόταν ο Δ.Χ. για να καλύψει τα ακάλυπτα, ή θα κτυπούσαν το ταβάνι οι τρίχες της κεφαλής σας ή δεν θα έμενε τρίχα στην κεφαλή σας!

Έκαναν γιορτή οι διαφημίσεις!

ΕΥΚΑΙΡΙΑ βρήκε η ΕΡΤ, από αυτό το άγονο «πινγκ πονγκ» ανάμεσα στους δύο απεσταλμένους της (= στους οποίους κακώς δεν δόθηκε εντολή για να σηκωνόντουσαν να έφευγαν και η κυρία «4.91» ας συνέχιζε -με τα άριστα, κατά τον Δ.Χ., αμερικάνικα της- ως το πρωί τις δημόσιες, διεθνείς, σχέσεις της)! Ευκαιρία για επαναληπτική πολυπροβολή των διαφημίσεων της! ** Παγκόσμιο… ρεκόρ στις διαφημίσεις κατέρριψε η ΕΡΤ ! *Αυτό δε ως στις 00.30 (!) της Δευτέρας 7 Αυγούστου, που εδέησε κι εμφανίστηκε η αθλήτρια – η οποία σαν να μη είχε συμβεί τίποτε…* Στο τέλος έκανε και το … «made in USA» αστείο της, πως… ευχαρίστησε τους Έλληνες, ότι για χάρη της το ξενύχτησαν!

Μόνο ένα χαμόγελο...

fk-7817-bΖΩΗΡΟ ενδιαφέρον είχαν τα στιγμιότυπα από την χθεσινοβραδινή απονομή των «100άρηδων», για την οποία αναφερθήκαμε και σε προηγούμενο γράμμα, «στολίζοντας» όσο του πρέπει τον Κόε ** Για τους τρεις αθλητές τώρα ** Ισχύουν τα όσα θα διαβάσετε στο Ωμέγα. Γιατί Άγγλοι θεατές αποδεικνύονται αδιόρθωτοι. Γιουχάρισαν πάλι χθες τον Γκάτλιν, με μάταιη την προσπάθεια του Δημήτρη Χατζηγεωργίου να διασκεδάσει τα αδιασκέδαστα, λέγοντας, πως ήταν λίγοι αυτοί, που αποδοκίμασαν… ** Ο χρυσός νικητής ήταν πολύ σοβαρός στο βάθρο και χαμογέλασε μόνο στην τελευταία στροφή, κατά την ανάκρουση του αμερικανικού ύμνου…* Εξ ίσου σοβαροί ήταν και οι Μπολτ, Κόουλμαν, σαν να ήταν ενοχλημένοι από τον «σπαστικό», που αυτοδιορίστηκε για να γλείψει εκεί, που είχε φτύσει ** Όταν κατέβηκαν από το βάθρο, πάλι ο Μπολτ «υπήρχε» για το μελίσσι των φωτογράφων και των τηλεοπτικών συνεργείων ** ΑΠΟ τώρα φανταζόμαστε τι χαλασμός κόσμου έχει να γίνει, αν η Τζαμάϊκα, με Μπολτ φυσικά, θα έχει νικήσει (;) στα 4χ100! * Μη… δούμε Αντώνη Ρέμο και Έρος… με το μικρόφωνο από την Μύκονο, στο Ολυμπιακό στάδιο του Λονδίνου!

Επειδή έφαγε και χόρτασε

ΗΤΑΝ… έτοιμος ο Νίκος Τσώνης, σε μελό του σχόλιο για τον Μο Φάρα να παρομοιάσει την περίπτωση… με του Γιάννη Αντεντοκούμπο! Για προσφυγόπουλο -και ξανά προσφυγόπουλο- που έφυγε 9 χρονών από την φτωχή χώρα του, εγκαταστάθηκε στην Αγγλία, όπου… «χόρτασε από φαγητό» κι έτσι μπόρεσε, μεγαλώνοντας σωστά, να κυνηγήσει το όνειρο του! * Καλέ μας φιλοσυνάδελφε, έχεις παρακολουθήσει πολλές ταινίες με Μάρθα Βούρτση και Νίκο Ξανθόπουλο; *Αν ο Μο Φάρα δεν είχε βγει από την κοιλιά της μάνας του, με DNA για υπεραθλητής, δεν θα ήταν το «έφαγε και χόρτασε», που θα του άλλαζε τη μοίρα και την πορεία της ζωής του ** Όλοι αυτοί, οι πολλοί, που διακρίνονται ιδιαίτερα στο 16ο Παγκόσμιο, είναι πρόσφυγες ή μετανάστες; * Καλό είναι τα χιλιόμετρα ή τα κοντάρια, σφύρες, σφαίρες και λοιπά να μένουν… έξω από τα εστιατόρια της πολιτικής.

Η ώριμη ηλικία της 3ης δεκαετίας!

fk-7817-extra1ΘΕΜΑ, που αναδείχθηκε και κατά την χθεσινή 3η ημέρα του 16ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Στίβου, με το «Α-Ω», που επέστρεψε, από το διήμερο ρεπό του, να το έχει σε πάνω σειρές στο σημειωματάριο του ** Ο Γκάτλιν, στα 35 του αναδείχθηκε χρυσός νικητής και μάλιστα κατά πολλούς ο πιο σημαντικός, ακριβώς γιατί σταμάτησε την κραταιά αυτοκρατορία του Μπολτ. Για την ηλικία του Αμερικάνου έκανε λόγο και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Στίβου, με θετικό πρόσημο * Αφορμή ο Γκάτλιν, για την επισήμανση, ότι η τρίτη δεκαετία στην ηλικία των αθλητών κι αθλητριών είναι η πιο ώριμη, παραγωγική. Στον χθεσινό μαραθώνιο γυναικών η δεύτερη είναι 37χρονη. Πολλά τα παραδείγματα. Με το συμπέρασμα, πως η ηλικιακή περιοχή, η οποία αντιμετωπίζεται… με σκεπτικισμό στο ποδόσφαιρο, είναι «εύφορη πεδιάδα» για τον πολυμέτωπο, ως προς τα αγωνίσματα, στίβο ** Ως μια από τις εξηγήσεις, ότι το ποδόσφαιρο έχει τις μονομαχίες σώμα προς σώμα, με τους παίκτες εκτεθειμένους σε συχνούς τραυματισμούς.** Ενώ χαράσσονταν αυτές οι γραμμές, …υπερθεμάτιζε Κανάλι με την προβολή, από το αρχείο, ταινίας του Λάμπρου Κωνσταντάρα, με τίτλο «Τι 30, τι 40, τι 50»! * Μακάρι… προσεχώς να μεταφερθούν και οι πέρα από το 30 ηλικίες στους αγωνιστικούς χώρους, αφού ο άνθρωπος δεν πρόκειται να σταματήσει την προσπάθεια του για εξέλιξη!

Ξανάγινε ένας από μας…

fk-7817-extra2ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ θέμα: Από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, όταν έπεσε η αυλαία του δημοφιλέστερου αγωνίσματος, που διαθέτει ο στίβος, ο Γιουσέϊν Μπολτ «επέστρεψε σε μας»… Μέσω μιας ήττας, ίσως απρόβλεπτης, αλλά οπωσδήποτε ανεπιθύμητης από το 99,9% των φιλάθλων του Πλανήτη, για απειρομυριοστή φορά αποδείχτηκε, ότι ο Άνθρωπος δεν είναι δυνατό να γίνει Θεός! Μπορεί να πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής (=ισόποση απόσταση, που ο Τζαμαϊκανός έχασε από τους Αμερικανούς, στο 16ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Λονδίνου), αλλά «τελευταία στιγμή» δεν θα κατακτήσει και τη νίκη, με την οποία τα εκατομμύρια των πιστών του «θα τον Θεοχειροτονήσουν»… ** Μορφή «κεραυνού» του είχε δώσει ο Δίας, όταν «τον επισκέφτηκε» στην Κρήτη (=συγκεκριμένα από αγωνιστική ημερίδα στο Ρέθυμνο, όπου «έτρεξε» ως τον Ψηλορείτη…), τότε κατά το ξεκίνημα της καριέρας του * Ως «κεραυνός», που τον απεικόνιζε, με τα χέρια του, μετά από κάθε θριαμβευτικό τερματισμό του, ο Μπολτ «άστραψε και βρόντηξε» όπου κι αν αγωνίστηκε. Έγινε ο πιο σπουδαίος αθλητής όλων των εποχών, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο θρύλο του στίβου κι έφτασε ως το σημείο της προχθεσινής βραδιάς, που νομιζόταν για βέβαιο, ότι θα σημείωνε και την τελευταία νίκη του, κατά το φινάλε της συμμετοχής του στα ατομικά αγωνίσματα, οπότε μέσω Λονδίνου «θα εγκαθίστατο για εσαεί στα άστρα»! * Έχασε, όπως θα συνέβαινε και σε οποιονδήποτε άλλο «Μπολτ»! Γιατί Θεός είναι Ένας! Και θνητοί όλοι οι άλλοι… * Ο Μπολτ ξανάγινε όπως ο καθένας μας, που πλάθεται από χώμα, με προορισμό να επιστρέψει αυτή την χειροπιαστή ύλη, σε Εκείνον, που μας την χαρίζει   προσωρινά, με ημερομηνία λήξης…

Τα αρνητικά σημάδια

ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΟΙ, βλέπαμε όσο πιο προσεκτικά τον Γιουσέϊν Μπολτ προχθές βράδυ, από τη στιγμή, που οι αθλητές των 100 μέτρων ειδοποιήθηκαν, για την έξοδο τους από τα αποδυτήρια στον αγωνιστικό χώρο, ως και το άκουσμα της πιστολιάς του αφέτη, διέκρινες, διαισθανόσουν, πως «τα προγνωστικά απειλούνται… Δεν χρειαζόταν να ήσουν ειδικός, για «να έβλεπες», πως ο Μπολτ δεν ήταν 100% ο εαυτός του * Αντί για την απόλυτη, αυτοσυγκέντρωση του , αφού θα ακολουθούσαν τα τελευταία «100 μέτρα από την αιωνιότητα», εκείνος είχε πιάσει ψιλή κουβέντα με αντίπαλο του και χαριεντιζόντουσαν* Βγαίνοντας , στον διάδρομο των αποδυτηρίων, αυτός μόνο ασχολήθηκε με τη μασκώτ των αγώνων, που είχε γυρίσει ανάποδα σαν να κορόιδευε ** Έξω πλέον έφτιαχνε και ξέφτιαχνε (όπως πριν από τον ημιτελικό, που τερμάτισε δεύτερος) τα πέταλα του βατήρα του. Σημείο νευρικότητας, άγχους, σε συνδυασμό με ζωγραφισμένο στο πρόσωπο του ένα χαμόγελο με έκδηλη την αμηχανία…** Κι αυτά όλα ποιός; Ο μόλις σε απόσταση 100 μέτρων από την «θεοποίηση του» (…ήμαρτον, γιατί γράφουμε αυτό)!

Πως εξουδετερώθηκε ο Μπολτ!

ΛΟΙΠΟΝ, ταπεινή γνώμη ενός απλού φιλάθλου, που έχουμε αυτοπαρουσιαστεί κατ’ επανάληψη, από τότε, που κατοικοεδρεύαμε στον γραπτό Τύπο, ότι παρακολουθούσαμε στίβο στο Καλλιμάρμαρο, αξιοποιώντας, ότι μέναμε στην Πλάκα, κοντά στο Σύνταγμα και στις Στήλες του Ολυμπίου Διός ** Με τις όποιες γνώσεις μας κι αφού θυμηθούμε, πως από τα καλύτερα κείμενα μας, στην εφημερίδα, ήταν περιγραφές του Πανευρωπαϊκού Στίβου, στο Καραϊσκάκη, ότι ο Μπολτ έχασε, γιατί το αντίπαλο αμερικάνικο δίδυμο αγωνίστηκε με… NASAική προετοιμασία. Με τέλεια τακτική. Της οποίας κομβικό σημείο ήταν ο Γκάτλιν «να τα δώσει όλα» με την φρενήρη ταχύτητα του στα πρώτα 50 μέτρα. Κι αφού θα είχε κτυπήσει, σαν βέλος την αχίλλειο πτέρνα του Τζαμαϊκανού, στα υπόλοιπα 50 μέτρα τον πρώτο λόγο θα είχε ο νεαρός Κόουλμαν ** Ενώ ο 31χρονος Τζαμαϊκανός «θα ασχολιόταν» με την άκρη του ματιού του με τον 35χρονο ανταγωνιστή του, ο μικρός, ο Κόουλμαν, θα ενεργούσε, από σημείο, που δεν έλεγχε ο Γιουσέϊν, από δεξιά. Ο Κρίστιαν, που θεωρείται «το χρυσό αύριο» στους δρόμους ταχύτητας, θα ξεχυνόταν σαν λάβα από την άκρη. Διπλό το κτύπημα. Σαν σε δαγκάνες τανάλιας ο Μπολτ, που δεν πήρε καμία βοήθεια από τον συμπατριώτη του ** Έτσι ο παμμέγιστος Τζαμαϊκανός έχασε και από τους δύο Αμερικανούς * Τίποτε δεν ήταν τυχαίο !

Δέκα χιλιόμετρα και τακτική

fk-7817-eΜΕΝΟΥΝ στα μάτια μας τα 10 χιλιόμετρα του αγωνίσματος, που ο υπ’ αριθμό 2, ως και την Παρασκευή, υπεραθλητής, στην εποχή μας, τερμάτισε την καριέρα του όπως θα ήθελε ο Μπολτ ** Ο λόγος για τον Μόχαμεντ Φάρα, που θριάμβευσε στον πρώτο τελικό του 16ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος... ** Το «Α-Ω» γυρίζει στα γεγονότα της Παρασκευής όχι τόσο γιατί απουσιάσαμε λόγω διήμερου ρεπό (=Παρασκευής-Σαββάτου). Όσο γιατί μας προξένησε καταπληκτική εντύπωση, ότι ένα αγώνισμα τόσης διάρκειας, τόσο επίπονο- όπου το μυαλό φυσιολογικά δεν δίνει ίδιας έντασης και περιεχομένου εντολές, όπως κατά τα μισά, έστω, της απόστασης- κρίνεται από υψηλού επιπέδου τακτική! *Όπως το διαβάσατε: τα-κτι-κή! ** ΜΕΓΑ λάθος όσοι νομίζουν, πως το 10χιλιάρι είναι βασικά και κύρια υπόθεση σωματοδομής και φυσικής κατάστασης, οπότε έτσι εξηγείται και το σχεδόν μονοπώλιο, που έχουν σε αυτά τα αγωνίσματα οι αθλητές-τριες από τις αφρικανικές και ασιατικές χώρες ** ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ και μυαλό, πλάνο, τακτική, «σκακιέρα» ** Ναι μεν ασύγκριτος υπεραθλητής ο Βρετανοποιημένος αλλοηπειριανός Μοχάμεντ, όμως για να νικήσει στο τελευταίο 10χιλιάρι της δαφνοστρωμένης καριέρας του χρειάστηκε να περάσει ανάμεσα σε «φοβερές Συμπληγάδες Πέτρες», με τις οποίες τον στρίμωξαν οι Κενυάτες ** Όσα σημειώσαμε στο προηγούμενο γράμμα για το σχέδιο-NASA των Αμερικανών, προκειμένου να εξουδετερωθεί ο Τζαμαϊκανός άνθρωπος- «κεραυνός» (=βγαλμένος από την φαρέτρα, από λεοντοπροβιά της Νεμέας, του Δία!), άλλα τόσα για τους σπεσιαλίστες των μεγάλων αποστάσεων, Κενυάτες! Κατά του Μο Φάρα, άλλοι σχημάτιζαν φράγμα μπροστά του, ενώ υπήρχε κι ένας μόνιμος, που τον εμπόδιζε από την εσωτερική * Αυτός, από την εσωτερική, είχε αναλάβει να παίξει τον πιο κρίσιμο ρόλο στους δύο τελευταίους γύρους. Τον στρίμωχνε και ή τον ανάγκαζε σε παρατήματα, με κίνδυνο την πτώση ή «του έλεγε» πήγαινε προς τα αριστερά, για ελεύθερο διάδρομο. Αν έκανε αυτό και θα έχανε χρόνο και θα πρόσθετε κούραση! **Σε «φυλακή» έκλεισαν, οι Κενυάτες, τον «Άγγλο» που νομίστηκε, σε κάποιες στιγμές, ότι θα απογοήτευε τους υπό ακραία αγωνία «συμπατριώτες» του.** Όμως, χάρη στην παγκόσμια κλάση του, την υπερπολλαπλάσια εμπειρία του ο Μο «απέδρασε» και στην τελική ευθεία «τρέχοντας σαν Μπολτ» αποσπάστηκε και νίκησε ολοκάθαρα! ** ΔΙΑΤΑΥΤΑ: Να ξέρουμε όλοι μας, ότι ΚΑΙ το αγώνισμα των 10.000 μέτρων είναι από τα πιο τεχνικά αγωνίσματα του πολύπλοκου στίβου. Δεν είναι «μόνο πόδια». Πρώτιστα είναι «του μυαλού», όπως αυτή την πραγματικότητα ανέδειξε, με θρυλική συνέπεια, ο Μο Φάρα.

Πόσο ξεδιάντροπος είναι!

ΝΑΤΟΣ πάλι ο θλιβερός ο Σεμπάστιαν Κόε (ή Κόου)! Δεν ντράπηκε χθες βράδυ, λίγο πριν από την εκκίνηση του αγωνίσματος επί κοντώ γυναικών, να κάνει την απονομή στους νικητές του 100ριού ανδρών! ** Αυτός, που δήλωσε μόλις την προηγούμενη, ότι «η WADA έπρεπε να είχε τιμωρήσει δια βίου τον Γκάτλιν», παρουσιάστηκε χθες και πέρασε το χρυσό μετάλλιο στον λαιμό του Αμερικανού! Κι αυτό για να μη χάσει, ο πρόεδρος της IAAF το χειροκρότημα των θεατών, για τον Μπολτ. Μη τυχόν ο «ζητιάνος της προβολής» μείνει έξω από την παράσταση ** Όσο πολύ καλός αθλητής διετέλεσε, ο «ατσαλάκωτος» τόσο αντιπαθέστατος, ως και σιχαμένος παράγοντας είναι. Κανένας Έλληνας δεν ξεχνάει την εμετική ομιλία του, ότι «οι Ολυμπιακοί Αγώνες γεννήθηκαν στο Λονδίνο»! Και με τις ανοικτές παλάμες -από όλη την Υφήλιο- ακόμη να μη έχουν κατέβει, μένουν στραμμένες προς τη μούρη του.

Για τα περί την Αμερική

ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ αίσθηση προκάλεσε στα χθεσινοβραδινά περί την πρωτιά της Κατερίνας Στεφανίδη και η ατάκα του Νίκου Τσώνη, πως το επίτευγμα μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερα αντιληπτό, αν ληφθεί υπόψη, διότι η Ελληνίδα νίκησε την Αμερικανίδα! ** Για όνομα το Θεού, σε ποιους απευθύνονται; * Αθλητικά η Κατερίνα δεν είναι «Αμερικανίδα»; Μόνιμα εγκατεστημένη στις ΗΠΑ, με σύζυγο-προπονητή Αμερικανό και με όλες τις σπουδές της αμερικάνικες; ** Θα πηδούσε ως εκεί πάνω και θα είχε κατακτήσει όλα τα μετάλλια, αν είχε μείνει όπου οι άλλες Ελληνίδες αθλήτριες;

Η αντιμετώπιση από τα πρωτοσέλιδα

ΟΥΤΕ ένα πρωτοσέλιδο, στις αθλητικές εφημερίδες της Κυριακής, είχε για βασικό θέμα την ήττα του Γιουσέϊν Μπολτ ή τη νίκη του Τζάστιν Γκάτλιν, στο ιστορικό 100άρι του 16ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Στίβου, στο Λονδίνο. Ισχυρή αιτιολογία, για όποια θέλει να την επικαλεστεί, ότι το αγώνισμα - βασιλιάς του στίβου, διεξήχθη ένα τέταρτο πριν από τις 12 (τα μεσάνυχτα), ήτοι σε ώρα, που οι σελίδες πρέπει να βρίσκονται στην τελευταία φάση της φωτοσύνθεσης τους, για να οδηγηθούν στο πιεστήριο, προς εκτύπωση * Δεκτό και το αντιεπιχείρημα, πως μάλλον θα ήταν διαφορετική η αντιμετώπιση, έστω από μία-δύο εφημερίδες, αν ήταν χρυσό (και όχι χάλκινο) το κύκνειο άσμα του 33χρονου υπεραθλητή, στην συμμετοχή του σε ατομικό αγώνισμα (γιατί το οριστικό φινάλε του θα γίνει στο ομαδικό αγώνισμα, με το τρέξιμο του στην 4x100, φυσικά με τα χρώματα της Τζαμάϊκας) * Όπως το πιο πιθανό, ότι παρά το προχωρημένο της τα πρωτοσέλιδα θα ήταν διαφορετικά, αν είχαν να κάνουν (όπως σήμερα) με την πρωτοπαγκόσμια Κατερίνα Στεφανίδη * Όλα είναι μέσα στη λογική των πραγμάτων. Δεν κατηγορείται κανένας, απλά επισήμανση κάνουμε, επαναλαμβάνοντας, ότι τα αθλητικά πρωτοσέλιδα αυτό τον καιρό… μεταγραφοκρατούνται! Και πως η μεταγραφολογία (-γραφία) προσπορίζει κυκλοφορία καλύτερη από νίκες ή και τίτλους της ομάδας…

Εντάξει «δεν σκότωσε και κανένα»…

fk-7817-extra3ΠΕΡΑΣΕ κάμποση ώρα έως ότου ο Μάκης Τσίλκος, κατά την χθεσινή μεσημεριανή μετάδοση του, στην ΕΡΤ2, αγωνισμάτων του 16ου Παγκόσμιου Στίβου, βγάλει τους θεατές-ακροατές από τον βαθύ προβληματισμό, που τους έριξε, όταν βιάστηκε να αναδείξει χρυσό (τελικό δηλαδή) νικητή τον Αμερικανό δρομέα, που πρώτευσε στη β’ σειρά της προκριματικής φάσης του αγωνίσματος των 3000 μέτρων με εμπόδια! * Πασίγνωστο, ότι ο Μάκης είναι από τους κορυφαίους στιβικούς δημοσιογράφους, με απίθανες γνώσεις και με την ζωή του αφιερωμένη σε αυτόν τον χώρο ** Πώς ήταν δυνατό κι έκανε τέτοιο λάθος, κατά την απευθείας περιγραφή του; Και γιατί ο Νίκος Τσώνης, που ήταν μαζί του και στην χθεσινή πρωϊνομεσημεριανή μετάδοση, δεν βρήκε ένα διακριτικό τρόπο, για να διόρθωνε το λάθος, δεδομένου, πως ο Ν.Τ. περιέγραψε την αμέσως επόμενη σειρά των 3.000μ. στηπλ; Άγνωστο τι θα σκέφτηκε, ο Νίκος, εκτός, αν δεν αντιλήφθηκε το λάθος, αν ήταν στραμμένος προς άλλο αγώνισμα ** Τέλος πάντων, ο αγαπητότατος Μάκης, επανήλθε αργότερα και εξήγησε το λάθος του, πως «έγινε εν τη ρύμη του λόγου…». Εντάξει ο Τσίλκος «δεν σκότωσε και κανένα».

Το τυχερό τηλεδίδυμο

ΡΕΚΟΡ καριέρας χαρακτηρίζουμε, για τον Δημήτρη Χατζηγεωργίου, ότι αυτός περιέγραψε το αγώνισμα των 100μέτρων, όπου το «αθλητικό φαινόμενο» του Πλανήτη, κατά την τελευταία (τουλάχιστο) 10ετία, ο Μπολτ έβαλε την υπογραφή του στον τόμο των άθλων του ** Μετά από την περιγραφή αυτού του μυθικού αγώνα, όπου θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένος, λόγω και του αποτελέσματος, ως προς την σύνθεση των τριών πρώτων νικητών, ο Δημήτρης δεν μπορεί να επιθυμεί κάτι περισσότερο. Εκτός, αν στραφεί προς το μπάσκετ, με το οποίο είναι, επίσης, άρρηκτα συνδεδεμένος επαγγελματικά, και «ζητήσει» να μεταδώσει Τελικό του αγαπημένου του ΝΒΑ, με… τον Γιάννη Αντεντοκούμπο να κερδίζει το χρυσό δακτυλίδι! ** Στην προχθεσινή μετάδοση ήταν και πάλι ο «αειθαλής» Νίκος Τσώνης , ο οποίος μοιράζεται με τον Δ.Χ. τα βραδινά αγωνίσματα. Ο λαμπρός συνάδελφος, που συνεργαστήκαμε στενά, κατά την υπέροχη εποχή της πρωταθληματικής δράσης του τμήματος μας, στην «Απογευματινή», έκανε προχθές το σχόλιο για Γκάτλιν-Κόουλμαν-Μπολτ, όταν ο Δημήτρης χρειάστηκε να πάρει τις ανάσες του ** Το δίδυμο Τσώνη- Χατζηγεωργίου, έχει πάρει την σκυτάλη στη μετάδοση των αγώνων του στίβου σε όλες τις μεγάλες διοργανώσεις, για την ΕΡΤ, από τους Γιάννη Θεοδωρακόπουλο- Νίκο Αντωνιάδη-Γιάννη Μαμουζέλο-Χρήστο Αθανασόπουλο * Τεράστια η παράδοση της ΕΡΤ σε αυτόν τον τομέα. Με τον διαχρονικό Γιάννη Διακογιάννη να έχει ξεκινήσει την καλλιέργεια.

Λείπει η τεχνική ανάλυση

fk-7817-extra4ΣΤΗΝ ΕΡΑ Σπορ το βάρος των μεταδόσεων του 16ου Παγκόσμιου Στίβου σηκώνουν οι Μάκης Τσίλκος και Γρηγόρης Τάτσης. Στο ενεργητικό τους, ότι μεταμεσονύκτια του Σαββάτου ο Γ.Τ. έδωσε τις πρώτες δηλώσεις του Γκάτλιν. Την ίδια ώρα, που η ΕΡΤ2 είχε καληνυχτίσει, γιατί δεν διέθετε (=δεν αγόρασε) χρόνο στην διάθεση της και παρότι υπήρχε πανελλήνιο ενδιαφέρον, για τον επίλογο του Μπολτ…** Δώρον-άδωρον, ότι (κατά πως πληροφορούσε η ΕΡΑ Σπορ) ο Δ. Χατζηγεωργίου ασχολιόταν, περιμένοντας την σειρά της ΕΡΤ, για να έπαιρνε δηλώσεις (=προθέρμανση για το χθεσινοβραδινό χουνέρι από την Κατερίνα;)… ** ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ τις παρατηρήσεις μας, από τα όσα πέφτουν στην αντίληψη-και τα σχολιάζουν- των τηλεθεατών, για τις μεταδόσεις από το Λονδίνο ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ πάλι η αναφορά στο τι έχει κάνει κατά το παρελθόν ο τάδε αθλητής ή αθλήτρια, ενώ διεξάγεται το αγώνισμα. Αποσπάται, μέσω της ακοής, η προσοχή του θεατή, όπως συμβαίνει στο ποδόσφαιρο, όταν αντί για την προσήλωση στη μπάλα, που τρέχει, σπορτκάστερς επιδίδονται σε ασυγκράτητη στατιστικολογία… ** ΛΕΙΠΕΙ η κριτική, η τεχνική ανάλυση τόσο στα ατομικά, όσο και στα ομαδικά αγωνίσματα. Γεμίζεται ο χρόνος με «τα πριν» και ξανά «τα πριν», θαρρείς και συναντούν δυσκολίες στο να διακρίνουν τι συμβαίνει στον αγωνιστικό χώρο. Σαν τους όποιους ποδοσφαιρικούς φλυαρούν για… «τα περί Προ Χριστού», γιατί δεν ξέρουν, «δεν βλέπουν» μπάλα…

Αφήστε τους αριθμούς…

ΤΕΛΕΙΩΣ διαφωνούμε με την θεωρία, ότι «στίβος πρώτα απ’ όλα είναι αριθμοί» και αυτή την πεπατημένη ακολουθούν τηλεπεριγραφείς. Δική μας γνώμη, πως και ο στίβος είναι «ψαχνό», είναι «συναίσθημα», είναι «έκθεση, όχι μαθηματικά» ** Για την αποθεωτική επιβεβαίωση του λόγου μας το ακόλουθο παράδειγμα: ΜΕ την λήξη του αγωνίσματος των 100 μέτρων, βρείτε ένα, που να ασχολήθηκε με το «9.92» του Γκάτλιν ή το «9.95» του Μπολτ. Ο-Λ-Ο-Ι είχαν να λένε και να κάνουν για το προσκύνημα του χρυσού νικητή ενώπιον του Τζαμαϊκανού ηττημένου!...* Ο ΤΑΣΟΣ Μπουλμέτης με την ολοκλήρωση της ταινίας «ΑΕΚ 1968», για την επόμενη του να έχει για σενάριο το «Γκάτλιν γονατιστός προ του Μπολτ» και όχι τους χρόνους τερματισμού ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό αριθμητικό παρακλάδι * Ο Τάσος Μπουλμέτης θα έφτιαχνε ταινία με τον Μο Φάρα να ανεβαίνει στην εξέδρα του λονδρέζικου σταδίου να φιλάει τη σαγηνευτική σύζυγο του και μετά να παίρνει τα τέσσερα παιδιά του (διδυμάκια τα δύο), να κατεβαίνει στο αγωνιστικό τερέν , «να ντύνεται» μαζί τους την αγγλική σημαία και να τα περπατάει εκεί ακριβώς, που πριν από λίγη ώρα στα τελευταία μέτρα του 10χιλιάρι «πετούσε με πτερύγια Ερμή ενσωματωμένα στα πόδια του»! ** ΤΗΛΕΠΕΡΙΓΤΡΑΦΕΙΣ, βάλτε καρδιά στο σώμα του στίβου και γεμίστε με κοχλαστό αίμα τις φλέβες του!

Την Αυστριακή Ντάντις, για ωραιότερη!

fk-7817-dΥΠΑΡΧΕΙ τρόπος, ώστε ο τηλεθεατής, που αντιμετωπίζει την πύρινη κάθοδο - επίσκεψη του «Εωσφόρου» (=έτσι ονομάστηκε το νέο αφόρητο κύμα καύσωνα, που κατέβαλε κυρίως τη Νότια Ευρώπη) με το να αφιερώνει ώρες, παρακολουθώντας τις μεταδόσεις από το 16ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου, να γνωρίζει τον περιγραφέα της ΕΡΤ κι ας μη ξέρει το όνομα του… *Από κάτι χαρακτηριστικό, που συνηθίζει να λέει ή από τον τόνο-ρυθμό της φωνής του…** Συγκεκριμένα ο Δημήτρης Χατζηγεωργίου… αναπτύσσει την περιγραφή του σε ταχύτητες… Φόρμουλας 1 (π.χ. στις κούρσες, που έκανε, προπάντων στην προκριματική φάση, ο Μπόλτον) * Ο Νίκος Τσώνης κάνει κατάχρηση στα «δείτε», «απίστευτο», «τεράστι…»* Ο Μάκης Τσίλκος δεν χάνει ευκαιρία για να φανερώνει τη συμπάθεια του, προς το ωραίο φύλλο. Η αδυναμία του. Δεν πέρασε απαρατήρητο, ότι στη χθεσινή περιγραφή του σε αγώνισμα Επτάθλου γυναικών, ανέδειξε ως καλλονή του 16ου Παγκόσμιου την ξανθιά Αυστριακή Ντάντιτς! * Νάταν… μόνο μία!

Ο ελληνικός κανόνας…

ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ Κώστα ονομάτισε χθες απόγευμα ο Νίκος Τσώνης, σε συνδυασμό με την είδηση, πως ο πιτσιρικάς αντικαταστάτης του δεν μπόρεσε να προκριθεί στον τελικό του επί κοντώ…* «Είναι άδικο, που ο Κώστας Φιλιππίδης δεν είναι εδώ σήμερα σε αυτό τον αγώνα…» * Με όλο το συμπάθιο, φιλοσυνάδελφε, Νίκο, αλλά με το «άδικο» τι και ποιους εννοείς; *Ας είμαστε ρεαλιστές. Επιβάλλεται, για την συγκεκριμένη περίπτωση… * Άνδρες είμαστε, ώριμοι. Μη νομίζουμε το πλαστικό κοντάρι, πιπίλα για βύζαγμα! ** ΔΥΣΤΥΧΩΣ, επαναλαμβάνεται ο ελληνικός κανόνας, για την πάρα πολύ εύκολη «δικαιολογία», απέναντι σε κάθε αποτυχία ή και ατυχία! * Στο Λονδίνο   και για την ώρα δεν βλέπουμε, ούτε ακούμε, να παραμερίζεται αυτός ο κανόνας.

Για το βραβείο «Χρυσές Σφαίρες»!

ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ την αγγλική τηλεπαραγωγή του 16ου Πρωταθλήματος Στίβου! Με φαντασία, με ουσία, με «είδηση», με άψογη σκηνοθεσία, με έξοχη «αρχιτεκτονική» η κάλυψη των εντός κι εκτός αγωνιστικού χώρου, γεγονότων, όπως τους χθεσινούς Μαραθώνιους δρόμους * Πανεπιστημιακού επιπέδου μετάδοση. Με θερμή ανάδειξη «της ψυχής» της διοργάνωσης. Τίποτε το «ψυχρό» και σε στιλ … «ξεπεταγματικό», πρόχειρο, αγγαρεία. Διακρίνουμε μεράκι, γούστο, ποιότητα ως και την δήθεν πιο μικρή λεπτομέρεια ** Το έργο –Μπολτ, που παίχτηκε μετά τη λήξη του θρυλικού 100αριού, το «Α-Ω» του «a-sports.gr», θα το προτείνει για… το κινηματογραφικό βραβείο «Χρυσές Σφαίρες»!

Ποιο στιγμιότυπο ξεχώρισε;

fk-7817-cΨΗΦΙΣΤΕ για τις τρεις πρώτες ημέρες του 16ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Στίβου «η πιο συγκλονιστική εικόνα;»! ** Ήταν του Βρετανοποιημένου Μοχάμεντ Φάρα, στα στιγμιότυπα με τα τέσσερα παιδιά του, από τα οποία το μικρότερο με την επιμονή του πατέρα του «ψευτοπερπάτησε» στο τερέν και μετά έκανε κι αυτό τον «γύρο του θριάμβου», σαν ορειβάτης στην ράχη του ήρωα; ** Ήταν το προσκύνημα του Γκάτλιν, ενώπιον του Μπολτ, που γύρισε το πρόσωπο του προς τα αριστερά, είτε γιατί αιφνιδιάστηκε, είτε γιατί θέλησε μια τελευταία ματιά προς τον πίνακα των αποτελεσμάτων , … «μήπως και οι εκπληκτικοί θεατές με το έτσι θέλω… είχαν αλλάξει το αποτέλεσμα»; ** Ήταν το αποθεωτικά ευχαριστήριο αγκάλιασμα του Μπολτ στον Γκάτλιν και το ψιθύρισμα στο αυτί του «με νίκησες δίκαια»; ** Ήταν κάτι άλλο, όπως το… «Λούης η Κατερίνα προς τον Αμερικανό άντρα-προπονητή της, όπως είχε τρέξει η Άννα Κορακάκη, στον πατέρα-προπονητή της»!

Οι θεατές, που ασχημόνησαν…

ΩΜΕΓΑ, ότι οι αποδοκιμασίες των θεατών σε βάρος του Κιθ (Τζάστιν) Γκάτλιν φυσικά και δεν ξάφνιασαν το «Α-Ω». Ούτε το έριξαν από τα σύννεφα. Γιατί ανήκουμε στην κατηγορία εκείνων, που εδώ και πολλά χρόνια υποστηρίζουν, ότι οι φίλαθλοι ή οπαδοί όλων των σπορ και σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης είναι ίδιοι. Και ως προς τα προτερήματα και ως προς τα μειονεκτήματα τους * Με κατηγορηματική έμφαση η τοποθέτηση μας, ότι είναι εμπαθείς όσοι στήνουν το ποδόσφαιρο στον τοίχο και εξαγνίζουν άλλα αθλήματα. Με το στίβο να απολαμβάνει Ιμαλάια εύνοια, πως αποτελεί την επιτομή του αθλητικού πνεύματος, της αθλητικής ιδέας και διάφορα άλλα σχετικοειδή * Μη μπούμε σε λεπτομέρειες, γιατί απαιτούνται χώρος και χρόνος, για να παραθέσουμε τα αρνητικά του καθένα από τα κυριότερα σπορ, μέσα στα οποία και ο στίβος, που αρέσκεται στην ονομασία «κλασικός αθλητισμός»…* Κουλτούρα , που πηγαίνει σύννεφο! ** ΛΟΙΠΟΝ, οι θεατές (=Άγγλοι στην συντριπτική πλειονότητα τους) του λονδρέζικου σταδίου γιουχάϊσαν τον Γκάτλιν και κατά τους προκριματικούς, ενώ ασχημόνησαν ακόμη χειρότερα και στον τελικό, παρότι εκείνος τους έβαλε (νοερά) σφουγγαρίστρα στο στόμα, με την ιστορική ενέργεια του να προσκυνήσει τον ηττημένο! ** Για «άλλοθι» τους, ότι ο Αμερικανός δύο φορές τιμωρήθηκε, για ντοπάρισμα. Δεν του αναγνώρισαν, πως έπεσε δύο φορές, αλλά είχε την θέληση και τη δύναμη για να ξανασηκωθεί. Και να βρει το «αφύσικο» σθένος να κοντραριστεί με το πιο προικισμένο «θηρίο της Φύσης»! ** Οι «εξέδρες» έβγαλαν χολή την βραδιά, που ένας μετανιωμένος, ανανήψας, άνθρωπος-συνάνθρωπος-αθλητής, σαν γιος της Καλλιπατείρας, τους έτεινε κλάδο ελιάς και τους χάρισε το προνόμιο, ότι ήταν οι μοναδικοί θεατές, που είδαν, που έζησαν άμεσα την απόδειξη, την έμπρακτη, μεταμέλεια του, σκύβοντας στα πόδια του δικού τους «αθλητικού θεού»!

Μοιραστείτε το: